Google Ads Arama Reklamı Ayarları Nasıl Yapılır?

Merhaba arkadaşlar, okuduğunuz yazıda sizlere Google Ads arama reklamı nedir? Google ads arama reklamı ayarları nasıl yapılır bunun hakkında bilgiler sunacağız.

Hepinizin bildiği üzere Google Platformu üzerinde arama ağına reklam vermek mümkündür.Tarayıcı üzerinde arama yaptığımızda karşımıza çıkan sonuçların bazılarında “reklam” yazar bu reklamlar diğer yayınların aksine belli bir bütçe dahilinde reklamverenler tarafından üst sıraya çıkarılmaktadır.

arama ağı reklamı ayarları nasıl yapılır
arama agi reklami ayarlari nasil yapilir

Google Ads Arama Reklamı Nedir, bilgi edinelim. Google Ads hizmeti sayesinde reklamvemek isteyen Google kullanıcıları websitesine trafik çekebilirler,dönüşüm oluşturabilirler,müşteri kitlesini arttırmaya yönelik hareketlerde bulunabilirler ve potansiyel kitlelerine ulaşmak adına hizmet alabilirler.

Eski adıyla Google Adwords, günümüzde Google Ads olarak hizmet vermektedir.

 Google Adsense ve Ads farklıdır.

Bu hizmet reklam vermek isteyen kullanıcılar içindir. Google adsense hizmeti ise Websitelerine veya diğer kanallardan reklam yayınlamak isteyen ve gösterim ve tıklama başına ücret almak isteyen yayıncılar içindir.

Google Ads Nedir? konusunu öğrendik. Gelelim reklam ayarları nasıl yapılır ? kısmına.

Hadi başlayalım!

  • Google Ads Hesabınız yok mu ? Gmail Hesabı Oluşturmalısınız.
  • Google Ads Sitesine gidip gmail ile giriş yapmalısınız.
  • Sol panelden Kampanyalar kısmından ilk kampanyanızı oluşturmalısınız.

 

Bütçe: Kampanyanız için bir bütçe belirlemelisiniz. Bu bütçe günlüktür aylık olarak sizlere gösterilecektir.

Anahtar Kelimeler: En önemli kısımlardan biridir. Belirlediğiniz anahtar kelime sizin reklamınızın aramaya ne yazılınca çıkacağını belirler ve kelime öbekleriyle bunu destekler.

3 çeşit eşleşme tipi vardır. Bunlar Genel eşleşme , Sıralı eşleşme , Tam eşleşme eğer kitlenizi ve neye , kime hitap edeceğinizi biliyorsanız tavsiyem sıralı ve tam eşleşme yönünde olacaktır.

 

Max TBM: Max TBM Tıklama başına en fazla ne kadar ücret ödeyeceğinizi belirler yani bir tıklamanın sizin için olan değerini belirtir demeliyiz.

Hedef Yer: Yer kısmından Reklamınızın yayınlanması gereken bölgeyi seçerseniz o bölgede gözükecektir.Ayrıyeten hariç bırakılanlar kısmından görüntülenmemesini istemediğiniz yeride belirtebilirsiniz.

Websitesi: Websitenizi başında https:// olacak şekilde girmelisiniz. (ssl sertifikasını kurmanızda fayda var.)

Başlık ve Açıklama : Başlık kısmına arama sonuçlarında reklamınızın nasıl görüneceğini belirleyerek metinler girmelisiniz. Bu başlıklar anahtar kelimenizle uyumlu olursa reklam gücünüz artacak ve bu verilen reklama olumlu etki yapacaktır.

Kampanya oluşturma adımlarını bitirdikten sonra reklamı yayınlayabiliriz. Gerekli şartlar sağlandığında google otomatik olarak reklamınızı yayına alacaktır. Artık müşterilerinize, kitlenize ulaşmaya çok az kaldı.

 

Yazımızı okuduğunuz için teşekkürler. Diğer yazılara göz atmak ister misiniz?

1/5 - (1 vote)

Yorum yapın

We use cookies in order to give you the best possible experience on our website. By continuing to use this site, you agree to our use of cookies.
Accept
Reject